Kombucha ehk teeseene maitsestamine!



Üks põnev teema on teeseene joogi maitsestamine. Tundub, et see on viimasel ajal päris popp trenditeema. Minul on purgis teeseen eelkõige tema vägevuse pärast, teeseene maitsestamine on puhtalt lisa huvi mida katsetada. Minu katsetused on väga spontaansed, vastavalt sellele mida just kodus olemas on.

Olen testinud järgnevaid kombosi erinevas vahemikus. Pohl ja meliss; ingver, pohl, melissi; ingver ja sidrun; ingver, sidrun, meliss;
aroonia, meliss. Mõnda olen lahjendanud veega, aga ikkagi on parem kui ei lahjenda teisel käärimisel vaid siis kui tarbima hakkad.
Kusjuures pean tunnistama, et ikkagi tugev maitse on parem. Näiteks arooniaga oli super kombo. Pean veel seda proovima. Tarbimida tuleks neid jooke vaid külmana,
lisades näiteks ka jääd - lihtsalt nii on kõige parem ja maitse tuleb paremini esile.

Maitsestamine toimub teise käärimise ajal ehk siis kui sinu teeseen on valmis (minu kodus seisab umbes 7 päeva ja siis kurnan). Võtad vastava koguse, mina lisan 0,5 L purki ja lisan sinna maitse (maitsed tavaliselt lõikuriga hakin peenemaks). Ja siis kaan peale, valgusest eemale jätan toasooja seisma kaheks päevaks. Siis kurnan ja panen purgiga külmikusse. See jook on valmis tarbimiseks. Tegelikult maitseid ei pea kurnama - see puhtalt maitse asi. Ja võib ka kauem toasoojas hoida, seda suurem on võimalus saada kihisevat mullijooki! See on selline vabas voolus katsetamine ja timmimine. Kellele pakub pinget uurige seda raamatu mis pildil. Ka sealt saab ideid ja mõtteid!

No comments:

Post a Comment